برای زندگی می‌نویسم

یه مامان
سلام خوش آمدید

هندوانه بخور غم نخور

شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۶:۲۰ ب.ظ

نشستم به خواندن اخبار اقتصادی،مدام میخوانم و حرص میخورم،حرص می خورم و میخوانم و این چرخه ادامه دارد، و البته این وسط گاهی هم به خود میگویم:"بس است دیگر،بخوان و حرصت را بخور اما فقط حرص نخور،کمی عاقل باش و پا در مسیر درست بنه."

تب اخبار را باز کردم و تیتر"غول بعدی پوشاک" توجه ام را به خود جلب کرد.

لباس،چیزی که نیاز هر فردی است چه در خانه باشد و در خفای خود و چه در جامعه و در میان مردم.

هر جای هرجا که باشد،نیازی است که استفاده از آن لزوم دارد؛همانند غذا که نبودش، برای ادامه حیات در جامعه ممکن نیست.

غول بعدی تولید پوشاک،احتمالا کشور بنگلادش می باشد  که در جنگ، امریکا آن را با خاک یکسان کرد و گویا اگر اشتباه نکنم در هر کیلومتر مربع 23 بمب بر سر آن کشور افکند .

و ما  کمی بعد بجای دیدن "میداین چاینا" شاهد "مید این بنگلادش" خواهیم بود.

حال چرا آن کشور دارد به غول تبدیل میشود،سرزمین ایران مهد دلیران،مدام آوار بر سرش خراب میشود ؟

  • خاک برسرت کنن ، به چه حقی فرزند خود را با فرزند دیگری مقایسه میکنی ؟
  • فرزند کجا بود،کشور است.
  • کشور هست که هست.خجالت بکش.اصول تربیتی نخوانده ای؟
  • برو  بابا.

( با عرض پوزش از این پارازیت)

مدتی است که ایران با بحران کم آبی مواجه شده و از اینرو تصمیم بر این شد که تولید پنبه کاهش پیدا کند و آبی برای تامین این محصول در نظر گرفته نشد.

لذا پوشاک ایرانی با قیمتی گزاف نسبت به غولهایی چون ترکیه و انگلیس،در دسترس ساکنین این کشور قرار می گیرد که خب چه کاری است؟

حمایت از تولید ملی با این وضع فقر مملکت بخورد فرق سرمان.

تولید پنبه با حجم کم آبی که مصرف می کند،حمایت نشد

 اما

اما

اما

 تولید هندوانه با حجم مصرفی آب، بسیار بیشتر از پنبه در صدر امور است و صادراتش را به ترکیه شاهد هستیم.

من با عقل ناقصم،این موضوع را درک نکردم،اگر شما میتوانید برای روشن سازی ذهن من قدمی بردارید و جهت شفاف سازی به من بگویید که: جان جانانم خنگول جانم،چطور نمیدانی هندوانه بسی مهمتر از لباس تن است؟ هندوانه جلای روح و جان است در گرمای تابستان،همنشین انار است در شب یلدا و غیره و ذلک .

و در نهایت نخواهید از من که این شکر را بر سر زبان جاری نسازم :

"شکر برای مسئولان با تدبیری که هندوانه را در راس امور قرار دادند و در راه خدا قدم برداشتند ."

 

نظرات (۵)

  • نگار عباسیان
  • سپیده چه جوری به خودت می‌گی بخون و حرص بخور اما حرص نخور😅

    نخون

    دقیق نشو

    فکر نکن

    چون هیچ کاری از دستت برنمیاد جز حرص خوردن

    من در نهایت حرص خوردنم پشیمون میشم از اینکه چرا گل دخترها رو تو این مملکت خرد!و امید دنیا آوردم

    پس نمی خونم

    نمی پرسم

    و به قول خارجکی ها ایگنور می کنم

    راجع به این موضوع اطلاع دقیقی ندارم اما با توجه به اطلاعاتی که دادی و پیشینه قبلی اطلاعاتم مسلما دست صادرکننده‌ها، دلال‌ها توی کاره که سود بیشتری نسبت به حمایت از تولید کننده داخلی می‌برن

    هر چی بگیم حرص نخور، فایده نداره. چون یکی دوتا نیستن این مشکلات.هر دم از این باغ...

    دیگه تنها کاری که از خودم برمی‌اومد این بود که کل کانال‌های اخبار رو‌ پاک کنم و پیگیر نباشم چون دیدم هیچ سودی نداره ضمن اینکه ضررم داره عزیزم ☹️

    جدای اینکه متن جالبی بود ولی میشه به من بگی چرا اقتصاد میخونی؟ اصلن چرا خبر میخونی؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    برای زندگی می‌نویسم