برای زندگی می‌نویسم

یه مامان
سلام خوش آمدید

راز خلقت

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۴۹ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده مهربان

و آنگاه بر آدمیان نعمت ارزانی شد که پروردگارت به فرشتگان گفت : من در زمین جانشینی قرار خواهم داد. فرشتگان چون می دانستند که موجودی که در زمین زندگی میکند،روی به تبهکاری می آورد؛گفتند : آیا در زمین کسانی را می گماری که در آن فساد می کنند و خون ها می ریزند،در حالیکه ما همراه با ستایش تو ،تو را تسبیح میگوییم و تقدیس میکنیم؟

گفت: من چیزهایی میدانم که شما نمیدانید.

 

"به زبان سپیده ":

 

نعمت زندگی انسانی،خبری که خداوند به فرشتگان آسمان داد.

گفتند:چرا ؟ او که قرار است بد باشد در زمین ؟! او که قرار است خون بریزد و آشوب کند ؟! او که فساد میکند و عین خیالش نیست؟! چرا او را می آفرینی ؟! ما که صبح و شب تو را می پرستیم و ذکر تو از لبانمان نمی افتد،چه نیازی به حضور اوست در این جهان بی کرانت ؟

و جواب پرسش هایشان تنها این بود : من چیزهایی میدانم که شما نمی دانید.

خدایا من انسانم.همانی که او را آفریدی ؟!همانی که به فرشتگانت گفتی من چیزهایی میدانم از خلقت انسان که شما نمیدانید.

من هم نمیدانم.

به من نعمت دادی.

اسمش شد نعمت زندگی.

یعنی اولین نعمتی که در زندگی ام دیده ام این بود.

این را تو گفته ای.

من بعدها درکش کردم.

بعدها فهمیدم که دلم میخواهد باشم تا اینکه نباشم.

خیلی بعدتر از به دنیا آمدنم.شاید سی سال بعد فهمیدم که وای که من چقدر دلم میخواهد باشم.

چقدر خوب است که هستم.

ولی نمیدانم که چرا هستم.

فهمیدم که ترجیحم به هستی است تا نیستی.

به هستی و دیدن زیبایی ها در کنار زشتی ها.

به بودن .به نفس کشیدن.به زندگی کردن.

به چیزی که تو آن را نعمت میدانی و من هم حالا آن را نعمت میدانم.

اما نمیدانم چرا هست ؟!

نمیدانم هدف خلقت را؟

نمی فهمم راز خلقت را؟

نمیدانم آن سوی کهکشان هایت چه میگذرد ؟!

نمیدانم تو کیستی ؟ و فقط میدانم که پروردگارمانی.

خالقمانی.

مسئولمانی.

قوانینی داری که ما مجبور به اطاعت از آنیم.

و اگر نافرمانی کنیم،خودمانیم که بد می بینیم.

من خوشحالم از بودنم.

بارها این روزها گفته ام که هستی با همه سختی هایش برایم من ارجح است نسبت به نیستی.

کاش ما هم مثه فرشتگانت بودیم،همه از دم خوب.

ما حتی شیطان را هم به بیراهه کشاندیم،خدایا ما بودیم که شیطان این فرشته آسمانی ات را به موجودی خبیث تبدیل کردیم.

اگر ما را نمی آفریدی هنوز شیطان سوگولیت بود.

مجبور نبود برایمان سجده کند،ما نبودیم که او بخواهد از فرمانت سرپیچی کند.

خدایا، ما که هستیم ؟

کاش راز خلقتت آشکار میشد.راز خلقت موجودی که او را جانشین خود بر زمین دانستی ؟

  • ۹۹/۰۷/۱۳
  • خانم مسلمون

بقره

خلقت انسان

راز خلقت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
برای زندگی می‌نویسم