برای زندگی می‌نویسم

یه مامان
سلام خوش آمدید

زندگی مشترک و حد ومرزهایش2

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ

 

حد و مرز یعنی چه ؟

 

هر آدمی درزندگی اش باید مسئولیت کارهایی که انجام میدهد را به عهده بگیرد و به قولی تقصیر را به گردن دیگری نیندازد.

خدا پرسید : آیا تو از درختی که فرمان داده بودم میوه ای نخوری ،خورده ای ؟

آدم پاسخ داد :زنی که کنار من گذاشته بودی ، به من میوه آن درخت را داد و من هم آن را خوردم.

خدا از حوا پرسید : این چه کاری بود که کردی ؟

حوا جواب داد : مار مرا گول زد و من آن میوه را خوردم.

و به این ترتیب تا الی آخر کسی مسئولیت کار اشتباه خود را گردن نمیگیرد.

اگر بتوانیم ببینیم که مشکل،مشکل ماست و ما مسئول آن هستیم آن وقت آماده تغییر خواهیم بود و برای نخستین بار صاحب اختیار می شویم.

باید فعالانه در جهت حل مشکلاتی که در روابط خود داریم ،قدم برداریم؛حتی اگر آن مشکل تقصیر ما نباشد.

خدا کل هستی را با هدف آزادی خلق کرده است.

نیت اون این نبوده است که ما برده یکدیگر بشویم ؛بلکه قرار بر این بوده است که بتوانیم آزادانه همدیگر را دوست بداریم.خدا ما را چنان آفرید که در واکنش به زندگی ،ادمهای دیگر، خدا و خودمان دارای انتخاب و آزادی عمل باشیم.

خدا ما را آزاد آفرید؛ پس استوار بایستید و زیر بار اسارت نروید.

حد و مرز به ما کمک میکند تا بار دیگر آزادی از دست رفته خود را باز یابیم.

و عشق فقط در فضای آزادی وجود دارد.

و به این نکته توجه داشته باشیم که کسی نمی تواند برای فرد دیگری حد و مرز تعیین کند.تعیین حد و مرز فقط برای خود فرد است.

حد ومرزها فقط در چارچوب روابط ساخته و استوار می شوند.

وقتی در اولین گام ایجاد حد و مرز، رابطه را ترک میکنید ،یعنی اصلا نمی خواهید حد و مرزی داشته باشید.

ترک رابطه نشانه مقاومت در برابر به وجود آوردن حدومرز در ارتباط با شخص مقابل است.حد و مرزها فقط در روابط حقیقت پیدا میکنند.

مثالهایی برای تعیین حد و مرز برای خودمان جهت بهبود روابط زناشویی :

  • دوستت دارم ؛اما به تو اعتماد ندارم.تا وقتی این مشکل کاملا حل نشود،نمی توانم به تو خیلی نزدیک شوم
  • هر وقت توانستی مهربان شوی،می توانیم دوباره به هم نزدیک شویم.
  • هر وقت نشان دادی که درباره حل این مشکل جدی هستی،آن وقت احساس امنیت می کنم و می توانم دوباره با تو صمیمی شوم.
  • تا زمانی که وقتی احساسهای عمیقم را با تو در میان می گذارم مرا سرزنش کنی،نمی توانم با تو صمیمی شوم.

تعیین حد و مرز کوبیدن درو دیوار و با صدای بلند فریاد زدن و فرضا گفتن این جمله نیست که : تو حق نداری با من بد صحبت کنی.

حد و مرز تعیین کردن یعنی در آرامش خواسته خود را بیان کردن و به آن عمل کردن : تا زمانی که با من بد صحبت می کنی من نمیتونم به حرفهایت گوش بدهم.

در نهایت خویشتن داری برای عشق مفید است ، اما خودخواهی برای عشق مضر.با تسلط بر خود مهربان تر و آگاهانه تر دوست خواهیم داشت .و به صمیمیت دلخواه بین خود و همسرتان خواهیم رسید.

تعیین حد و مرز باید در راستای بوجود آمدن عشق باشد نه از دست دادن آن.

 مراقب قلبت باش که منبع زندگی است.

 

ادامه دارد ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
برای زندگی می‌نویسم